Contact: +31 (0)6 24 517 527

Wil je korting? Zeg op!

Korting, iedereen wil altijd korting. En als je geen korting wil, dan heb je waarschijnlijk geld te veel, of te veel schaamte om een beetje te onderhandelen. Voor mij zijn alle prijzen die ik zie ‘vraagprijzen’ en zal ik altijd zoeken naar een manier om iets van de prijs af te halen, of meer te krijgen voor hetzelfde geld. Soms uit pure noodzaak, soms gewoon voor de lol.

Wil je korting? Zeg op!Maar wat doe je als je al een lopende overeenkomst hebt met een leverancier? Mijn ervaring is dat als je naar een leverancier stapt met het verzoek om korting dat je meestal niet verder komt dan een paar procent. Een procentje of vijf, misschien tien. Voorzichtig dreigen dat je om je heen gaat kijken op zoek naar een nieuwe leverancier levert je wellicht nog een paar procent extra op. Wil je echt succes? Zeg op! Loopt het contract nog een paar maanden. Stuur gewoon een (aangetekende) brief met een opzegging per de eerste dag dat je formeel onder het contract uit zou kunnen en wacht af. Wedden dat de leverancier vanzelf bij je terug komt om een nieuwe deal te sluiten tegen betere voorwaarden? De laatste paar jaar heb ik meerdere keren kortingen gekregen tussen de 50 en 75%. Dat is snel geld verdienen!

En, for the record, ik ga er gemakshalve vanuit dat je zelf slim genoeg bent om in te schatten welke leveranciers en contracten zo fantastisch zijn dat ze een uitzondering op deze regel zijn.

 

Inzicht van de dag

Elke dag besef je je wel iets. Soms zijn het compleet nieuwe dingen, echte eyeopeners en game changers. Soms zijn het kleine dingen die je eigenlijk al wist, maar die je in de tussentijd bent vergeten en opeens weer voorbij komen. In mijn ‘inzicht van de dag’ schrijf ik kort en bondig over onderwerpen als leiderschap, persoonlijke effectiviteit, ondernemen, marketing, sales, communicatie, psychologie, nieuwe concepten en businesshacks. In eerste instantie om er voor te zorgen dat ik het zelf niet vergeet… en met een beetje geluk heb jij er ook wat aan! #IvdD

Gijsbert van der Meulen

Mijn naam is Gijsbert van der Meulen en met mijn bedrijf FiveLeggedSheep help ik organisaties heldere doelen te stellen om deze vervolgens op creatieve, transparante, resultaatgerichte en enthousiaste wijze te behalen. Mijn werkwijze bestaat uit een goede mix van cijfermatige analyses, het aanscherpen van processen, het delen van visie, het aanbrengen van ritme, het bieden van transparantie in doelen en resultaten en een enorme berg enthousiasme om het maximale uit de mensen te halen die verantwoordelijk zijn voor het behalen van de doelstellingen.

More Posts - Website - Twitter - LinkedIn

Leave a Reply